top of page

II Sierpecka Dziesiątka

30 sierpnia 2015 roku wystartowałem w "nowym" Sierpeckim biegu. Sierpecka Dziesiątka zapowiadała się na super imprezę i jak się okazało taka właśnie była. To właśnie na tej atestowanej Sierpeckiej trasie męczyłem się niemiłosiernie i kilka minut po wbiegnięciu na metę powiedziałem sobie " ja tu wrócę za rok, wrócę silniejszy" Nabiegałem 38':44" i zająłem 11 miejsce w open i 5 w klasyfikacji wiekowej. Jeśli chcesz przeczytać o tym zeszłorocznym biegu kliknij w zdjęcie poniżej.

Końcowe metry I Sierpeckiej Dziesiątki 2015r

Wracając jednak do obecnego 2016 roku. Cel na ten bieg był w miarę prosty, biec w okolicach 3'30"/km i trzymać się jeśli będzie kogo. Plusem Sierpeckiej Dziesiątki dla mnie jest lokalizacja biegu (w moim mieście). Start biegu był o godzinie 10, a z domu wyjechałem o 8:40. Nie zdążyłem wysiąść z samochodu, a już zobaczyłem klubowego kolegę Artura Kamińskiego. Później zobaczyłem, że jest także Paweł Moskal. Na starcie wiedziałem już, że jeśli nic się nie wydarzy to podium jest rozdane, a ja z Pawłem będę walczył o drugie miejsce. Pogoda tego dnia była rewelacyjna.....na jezioro!! Nastąpił upragniony strzał startera.

fot. Ognisko TKKF KUBUŚ SIERPC

fot. Agnieszka Węglewska

Pierwszy kilometr zaczęliśmy w 3':22", a drugi 3':29". Na drugim kilometrze w gardle była susza. Wbiegliśmy do lasu, trochę chłodu, tam Paweł Moskal dwukrotnie przyśpieszył na kilkanaście metrów, Artur Kamiński czujnie trzymał się za młodszym rywalem, a ja podziwiałem ich plecy. Po wybiegnięciu z lasu zaczął się asfalt. Paweł odpuścił, przez te niespełna 2,5km zrobiliśmy dość dużą przewagę nad resztą uczestników. Trzeci kilometr pokazał 3':26" i wtedy wiedziałem, że jeżeli nie spuchnę to drugie miejsce mam już w kieszeni. Z tego miejsca chciałbym podziękować Arturowi Kamińskiemu za pomoc podczas biegu! Wielkie dzięki!

fot. Agnieszka Węglewska

Ostatnie 2,5km w moim wykonaniu to czas w granicach 3'37"-3'44" z czego jestem zadowolony. Na metę wbiegłem z czasem 33'25" i pewnie zająłem tego dnia drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w klasyfikacji wiekowej 16-29lat

fot Agnieszka Węglewska

KLASYFIKACJA OPEN

fot Ania Żuchowska

KLASYFIKACJA KATEGORII WIEKOWEJ 16-29LAT

fot. Ania Żuchowska


Z biegu jak i z wyniku jestem zadowolony, Tego dnia urlopowa pogoda nikomu nie pomagała. Dla mnie jednak bieg i emocje nie skończyły się wraz z minięciem linii oznaczającej koniec biegu. Zaraz po przekroczeniu mety pobiegłem do Ani, przecież ona teraz jest na najtrudniejszym odcinku! Ja miałem duży plus, gdyż na tej trasie trenuje regularnie, Ania tak jak i pozostali zawodnicy tego komfortu nie mieli, Gdy zobaczyłem Anie to odetchnąłem z ulgą. Nie wyglądała na zmęczoną, biegła bardzo ładnie stylowo i dobiegła do mety z wynikiem 43'43" co dało jej 5 miejsce OPEN wśród kobiet i 3 miejsce w kategorii 16-29 lat.

Jeśli chcesz poczytać o wyczynach Ani to kliknij w zdjęcie poniżej

Teraz przede mną dwie mocniejsze jednostki treningowe, w najbliższy weekend nigdzie nie startuje, a za dwa tygodnie czeka mnie ważny start !!

Filmik z II Sierpeckiej Dziesiątki autorstwa Bartka Przybyłowskiego


Do zobaczenia wkrótce.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
bottom of page